Brug for rådgivning i forbindelse med køb af dieselpumpe, rensebar eller adblue udstyr?

Rens mindre udstyr med en rensebar {cogetil.dk/da-DK/Rensebar.aspx}

Skal du rengøre mindre værkstøj, udstyr og dele på maskinværksteder er en rensebar god at have. Den virker ved, at luft ”kører” væsken kontinuerligt gennem børsten under lavt tryk. En rensebar kører efter et recirkulationsprincip, hvor baren suger ren væske fra toppen af beholderen, og de aflejrede smudspartikler falder til beholderens bund – væskerne er altid separate.

Når der ikke kan være mere aflejret skidt i beholderen, returnerer du den til kommunekemi og udskifter beholderen med en ny og frisk tank med rensevæske. Det er en hensynsfyld vej til afrensning.

Brug for repareret eller ny dieselpumpe {cogetil.dk/da-DK/Dieseltank-Dieselpumpe.aspx}?

Drypper din dieselpumpe. Så skal du nok en tur på vilværksted og spørge, om du du skal have en helt ny eller slippe med en reparation. Overvej btw et autoværksted for dieselbiler. Det kan godt betale sig.

Skaf det bedste udstyr til adblue - cogetil.dk/da-DK/Adblue.aspx#80 –

Reglerne til udstødning fra dieselbiler blev strammet omkring år 2006. Kører ud på Europas motorveje i lastbil eller bus, så er Adblue (der for resten ikke er blåt) noget for dig. Væsken er i en tank for sig selv, hvorfra den ledes forbi katalysatoren over i udstødningssystemet. Dér sker så en reaktion, som ændrer de miljøskadelige NOx-partikler til kvælstof & vand, der lever op til reglerne.

Adblue skal opbevares frostfrit. Adblue (som i øvrigt ikke er blåt) fryser til en fast masse ved ca minus 9 grader. Adblue tager dog ikke skade men bliver flydende igen, når det får varme.

For at undgå at forurene adblue skal du kun gøre brug af udstyr lavet til adblue. Kommer du adblue væsken gennem andre pumpetyper eller på tomme sprinklerdunke kan AdBlue ødelægge katalysatoren og smadre de mekaniske.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.